piątek, 1 stycznia 2016

Podsumowanie 2015

Minął mój pierwszy rok z aparatem więc czas na małe podsumowanie moich zeszłorocznych "dokonań". Moja przygoda z fotografią (taka ciut bardziej na poważnie) zaczęła się w okolicach listopada 2014, więc dopiero teraz mogę zrobić pierwsze całoroczne podsumowanie.

Końcówka 2014 roku i początek roku 2015 (od stycznia do kwietnia) to czas bliższego zapoznawania się z moim sprzętem. W tym czasie przed moim obiektywem stanęły dwie Anie i Aga. Końcem kwietnie zaopatrzyłam się także w blendę z której niestety prawie wcale nie korzystam, ale mam nadzieję, że w tym roku to się zmieni, bo wiem jakie daje ona możliwości ;)
Pod sam koniec kwietnia umówiłam się na pierwszą sesję w Gdyni z obcą mi osobą - była nią Asia. Sesję wspominam naprawdę świetnie! Asia jest piękną dziewczyną, która dobrze czuje się przed obiektywem. Z efektów sesji też jestem bardzo zadowolona i bardzo się cieszę, że to właśnie ona była moją pierwszą "obcą" modelką :)
W maju wykonałam kolejne zdjęcia z obcymi modelkami. Najpierw z Magdą, a następnie z Kasią przy współpracy z wizażystką Julitą.
 Nie obyło się także bez kolejnych pstryków z Anią, które wykonywałam przy każdej możliwej okazji. Pod koniec maja miałam także okazję uczestniczyć w sesji w jednostce straży pożarnej. W prawdzie obserwowałam wszystko z boku i uwieczniałam backstage, ale i tak uważam, że było to bardzo ciekawe i wartościowe doświadczenie.
W czerwcu próbowałam swoich sił w uchwyceniu ruchu podczas meczu siatkówki plażowej. Można podciągnąć to pod lekki reportaż :)
 W tym samym miesiącu przed moim obiektywem stanęła kolejna modelka - Patrycja :)
A także założyłam swój fanpage na facebooku ---> [KLIK]

W lipcu nadal maltretowałam obie Anie
oraz wykonałam pierwsze zdjęcia obcym osobą w moim rodzinnym Żywcu. Byli nimi Ewa i Mateusz.
Początkiem sierpnia zapozowała mi Greta:
a pod koniec miesiąca przestawiłam się ze zdjęć w formacie JPG na RAW-y i zaczęłam obróbkę w Lightroomie, bo jak do tej pory używałam tylko Photoshopa (lekki retusz i zmiana kolorystyki krzywymi). Oczywiście moim "króliczkiem doświadczalnym" była jak zawsze niezastąpiona Ania:
We wrześniu przed moim obiektywem pojawiła się Żaneta :)
A ja miałam okazję przetestować obiektyw 35mm f1.8 i niedługo później sprawiłam sobie własny. Oczywiście wszystko testowałam znowu na mojej "dyżurnej" modelce - Ani :)
Październik przyniósł mi oczywiście kolejne zdjęcia z Anią, ale także z czterema nowymi twarzyczkami - Andżeliką, Kamilą, Patrycją i Karoliną. Wszystkie z tych sesji czegoś mnie nauczyły i pozwoliły dalej się rozwijać.
 W listopadzie po raz drugi miałam okazję pracować z Magdą.
A w grudniu zrealizowałam z Anią pomysł z lampkami choinkowymi oraz zrobiłam kilka zdjęć Agnieszce i jej synkowi Aleksandrowi (więcej zdjęć Agi i Alka pewnie niedługo pojawi się na blogu).
 Podsumowując:
W 2015 roku przed moim obiektywem pojawiło się 16 uroczych twarzyczek (które można zobaczyć na moim blogu) :) i dwa koty xd Wykonałam około 30 sesji z których sesjami powinnam nazwać najwyżej 20, reszta to nauka i spontaniczne eksperymenty :)
Moim zdaniem lekki przełom w moich zdjęciach pojawił się końcem sierpnia kiedy zaczęłam używać formatu RAW, obrabiać zdjęcia w Lightroomie i zaopatrzyłam się w jasną stałkę. Nie jest to jakiś wielki przełom i mega różnica, ale wydaje mi się, że mimo wszystko jest to spory krok w dobrą stronę ;)

Przede mną jeszcze bardzo długa droga, ale mam nadzieję, że w nowym roku postęp będzie jeszcze bardziej widoczny, a przed moim obiektywem pojawią się całkiem nowe twarze.

Dziękuję wszystkim, którzy mi pomagali, moim wspaniałym modelkom oraz wszystkim którzy dawali mi rady, oceniali moje zdjęcia i zostawiali komentarze na blogu i facebooku - na prawdę wiele mi one dają ;)
Dziękuję :*

8 komentarzy:

  1. Widać postęp na zdjęciach, sporo sesji udało ci się wykonać :D Życzę dalszych sukcesów w rozwoju! :)
    dreams-lunatyk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Życzę kolejnego tak owwocnegobw zdjęcia roku!
    Zapraszam: www.patekgagatek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Dużo owocnej pracy, widzę masz za sobą :)
    Życzę Ci by nowy rok przyniósł jeszcze więcej udanych współprac ;D

    http://czernikfoto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Sporo udało Ci się zdziałać! :) i postępy widać gołym okiem :) Gratuluje! :)
    angie-passion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zdjęcia i życzę dalszych sukcesów! :D

    Pozdrawiam i zapraszam true-less.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy, owocny w fotograficzne wyzwania rok! Oby ten był równie lub bardziej udany! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To może ja też w końcu się odezwę. Zawsze byłam, jestem i będę najgorliwszą Twoją fanką cokolwiek byś nie robiła (może poza tatuażami ;)) ale i krytykiem. Więc na Nowy Rok Fotograficzny życzę Ci szerszego spojrzenia na na to co jest przed Twoim obiektywem, uwolnienia Twojej bujnej wyobraźni i realizacji pomysłów nie z tej ziemi. A o podobaniu mi się zdjęć albo i nie podobaniu informuję na bieżąco. MO

    OdpowiedzUsuń
  8. zycze powodzenia w fotografowaniu i retuszowaniu :)
    zapraszam do siebie :)
    www.paluszkiewiczphotography.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)
Mile widziana konstruktywna krytyka i cenne wskazówki :)